Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026

    יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026
    marehisrael.commarehisrael.com
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    marehisrael.commarehisrael.com
    דף הבית » התפקיד המפתיע של חומצות אמינו בניהול משקל
    חדשות

    התפקיד המפתיע של חומצות אמינו בניהול משקל

    נובמבר 29, 2023
    Facebook WhatsApp Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit VKontakte Telegram

    מחקרים עדכניים חשפו גורם מפתיע בירידה במשקל: הפחתה של חומצת אמינו ספציפית, איזולאוצין, בתזונה שלנו. גילוי זה מאתגר את האמונה ארוכת השנים שכל הקלוריות שוות ומצביע על כך שסוג הקלוריות הנצרכות יכול להשפיע באופן משמעותי על ניהול המשקל. במחקר פורץ דרך שפורסם בCell Metabolism, מדענים הבחינו שעכברים שניזונו מתזונה חסרת איזולאוצין, למרות צריכת יותר קלוריות, חוו ירידה במשקל ושיפור הרזה.

    התפקיד המפתיע של חומצות אמינו בניהול משקל

    המחקר, בהובלת מומחה חילוף החומרים פרופסור דאדלי לאמינג מבית הספר לרפואה ובריאות הציבור של אוניברסיטת ויסקונסין, מצא שלא כל הקלוריות לתרום באותה מידה לעלייה במשקל. המחקר שלו מדגיש את החשיבות של התחשבות במרכיבים בקלוריות שלנו, במיוחד כשמדובר בחומצות אמינו כמו איזולאוצין, שנמצאות בדרך כלל במזונות עתירי חלבון המועדפים על דיאטה, כגון ביצים, בשר אדום ועוף רזה.

    המחקר של פרופסור לאמינג זיהה קשר קריטי בין צריכת איזולאוצין למשקל הגוף. על ידי האכלת עכברים בדיאטה עם איזולאוצין מופחת, הם לא רק ירדו במשקל אלא גם הפגינו בריאות כללית משופרת, כולל חילוף חומרים מוגבר בזמן מנוחה ותוחלת חיים ארוכת פוטנציאלית. הניסוי החל בעכברים בגיל דומה לאדם בן 30, אשר הורשו לאכול כמה שהם רוצים.

    העכברים בדיאטה המופחתת של איזולאוצין הפכו במהירות לרזות יותר, איבדו שומן, תוך שמירה על צריכת קלוריות גבוהה יותר. למרבה הפלא, גם עכברים אלו חיו זמן רב יותר באופן משמעותי, כאשר הזכרים חוו עלייה של 33% באורך החיים והנקבות 7%. עבודתו של פרופסור לאמינג, הנתמכת על ידי המכונים הלאומיים לבריאות, מציעה ששינויים תזונתיים, גם כשהם מתחילים באמצע החיים, יכולים להשפיע בצורה עמוקה הן על תוחלת החיים והן על תוחלת הבריאות. . השפעה זו, שנראתה בעבר בדיאטות דלות קלוריות ודלות חלבון, קשורה כעת לצריכת איזולאוצין מופחתת. המחקר מצא גם שעכברים בדיאטה דלת איזולאוצין שמרו על רמות סוכר יציבות יותר בדם וחוו פחות בעיות בריאות הקשורות לגיל.

    מחקר זה מוסיף לראיות ההולכות וגדלות לכך שחומצות אמינו תזונתיות, כמו איזולאוצין, ממלאות תפקיד משמעותי בתהליכי הזדקנות ומחלות, כולל סרטן וסוכרת. למרות שהממצאים הללו מבטיחים, התרגום שלהם להמלצות תזונתיות אנושיות הוא מורכב. איזולאוצין חיונית לחיים, ויש לגשת בזהירות להפחתה בתזונה. הצוות של פרופסור לאמינג בוחן התערבויות שיכולות לחקות את ההשפעות של דיאטה דלת איזולאוצין, שעלול להוביל לטיפולים חדשים להשמנה ולמצבים בריאותיים נלווים.

    פרסומים קשורים

    יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות

    אוגוסט 13, 2026

    בית המשפט לערעורים הפדרלי מאפשר להגיש תביעות נגד מטא ואחרים נגד ING נגד התמכרות לרשתות חברתיות, מעל 3,000

    אוגוסט 12, 2026

    סין העלתה את רמת ההתרעה מפני שיטפונות בעקבות פגיעת הטייפון דולפין ופגיעה בו

    אוגוסט 11, 2026
    חדשות אחרונות

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026

    יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026

    בית המשפט לערעורים הפדרלי מאפשר להגיש תביעות נגד מטא ואחרים נגד ING נגד התמכרות לרשתות חברתיות, מעל 3,000

    אוגוסט 12, 2026

    אספקת הדלק בארה”ב ובאירופה מתהדקת עקב עליית מחירי הסולר על רקע שיבושים

    אוגוסט 12, 2026

    סין העלתה את רמת ההתרעה מפני שיטפונות בעקבות פגיעת הטייפון דולפין ופגיעה בו

    אוגוסט 11, 2026

    הזהב מזנק מעבר ל-4,400 דולר כאשר נתוני האינפלציה בארה”ב הופכים למוקד השוק

    אוגוסט 11, 2026

    התפרצות האבולה בקונגו עברה את רף 1,900 מקרי המוות

    אוגוסט 11, 2026
    © 2024 מראה ישראל | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.