Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026

    יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026
    marehisrael.commarehisrael.com
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    marehisrael.commarehisrael.com
    דף הבית » מחקר צרפתי מקשר בין איכות התזונה הצמחית לבריאות הלב
    בריאות

    מחקר צרפתי מקשר בין איכות התזונה הצמחית לבריאות הלב

    אוקטובר 29, 2025
    Facebook WhatsApp Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit VKontakte Telegram

    פריז , 29 באוקטובר 2025: מחקר תצפיתי צרפתי שנערך בקרב יותר מ-63,000 מבוגרים מצא כי היתרונות הבריאותיים הקרדיווסקולריים של תזונה מבוססת צמחים תלויים באופן משמעותי באיכות התזונתית ובמידת העיבוד התעשייתי של המזונות הנצרכים. חוקרים מ-INRAE ​​(המכון הלאומי למחקר חקלאות, מזון וסביבה), Inserm (המכון הצרפתי לבריאות ומחקר רפואי), אוניברסיטת סורבון פריז נורד ו-Cnam (הקונסרבטואר הלאומי לאמנויות ומטייה) השתמשו בנתונים מקבוצת NutriNet-Santé ופרסמו את ממצאיהם בכתב העת The Lancet Regional Health, Europe .

    נתונים חדשים מקשרים תזונה איכותית מהצומח עם שיפור בבריאות הלב. (תמונה)

    הקבוצה כללה 63,835 מבוגרים שעקבו אחריהם במשך ממוצע של 9.1 שנים, כאשר חלק מהמשתתפים עקבו אחריהם עד 15 שנים. נתוני צריכת מזון נאספו באמצעות שאלונים מקוונים שכיסו לפחות שלושה ימי צריכה ולאחר מכן נותחו כדי לקבוע את היחס בין מזון מן הצומח למזון מן החי, את האיכות התזונתית הכוללת (כגון רמות שומן, סוכר, מלח, ויטמינים ומינרלים) ואת מידת עיבוד המזון באמצעות מערכת סיווג למזונות מעובדים. התוצאות מצביעות על כך שאנשים שתזונתם הייתה עשירה במזונות מן הצומח, מעובדים מינימלית ועשירים בחומרים מזינים, כולל פירות וירקות טריים או קפואים, קטניות ודגנים מלאים ללא תוספים, היו בסיכון נמוך בכ-40 אחוז לפתח מחלות לב וכלי דם בהשוואה לאלו שתזונתם הסתמכה יותר על מוצרים מן החי.

    מצד שני, משתתפים שתזונתם התמקדה במזונות מן הצומח שהיו מעובדים במיוחד או בעלי ערך תזונתי נמוך, למשל, לחמים תעשייתיים, מרקים ארוזים, ארוחות מוכנות העשויות מרכיבים שמקורם בצמחים, לא הראו ירידה משמעותית בסיכון למחלות לב וכלי דם. למעשה, בתת-הקבוצה עם הצריכה הגבוהה ביותר של מזונות מן הצומח המעובדים במיוחד כאלה, הסיכון היה גבוה בכ-40 אחוז בהשוואה לאלו שאכלו מזונות מן הצומח עשירים בחומרים מזינים ומעובדים מינימלית. המחקר השתמש במדדי תזונה חדשים שהביאו בחשבון בו-זמנית את האיזון בין מזון מן הצומח לעומת מזון מן החי, את האיכות התזונתית ואת רמת העיבוד.

    מזונות מעובדים מינימלית מקושרים להפחתת הסיכון למחלות לב

    מדדים אלה כללו מדד תזונה בריאה מבוססת צמחים (hPDI) ומדד תזונה לא בריאה מבוססת צמחים (uPDI), כל אחד מהם מותאם עוד יותר לפי מידת העיבוד כדי ליצור גרסאות “לא מעובדות” או “מעובדות במיוחד”. לדברי המחברים, הממצאים מדגישים כי הקשר המגן המיוחס בדרך כלל לתזונה מבוססת צמחים אינו אחיד ותלוי הן בערך התזונתי הפנימי של המזונות הצמחיים והן בעיבוד שלהם. הם מדגישים כי המלצות תזונתיות צריכות לכלול הן את איכות המזון והן את רמת העיבוד לצד דפוס התזונה.

    קבוצת NutriNet-Santé, שהושקה בשנת 2009 ותואמת על ידי צוות המחקר לאפידמיולוגיה תזונתית (CRESS-EREN) ב-INRAE/Inserm/Cnam/Université Sorbonne Paris Nord/Université Paris Cité, הפיקה עד כה יותר מ-300 פרסומים מדעיים. הציטוט המלא של המאמר הוא: Prioux C, Kesse-Guyot E, Srour B, et al. “סיכון למחלות לב וכלי דם והאיזון בין מזונות מן החי למזון צמחי, איכות תזונתית ורמת עיבוד מזון בקבוצת NutriNet-Santé הצרפתית: מחקר תצפיתי אורכי.” The Lancet Regional Health, אירופה (2025). – מאת EuroWire News Desk.

    פרסומים קשורים

    התפרצות האבולה בקונגו עברה את רף 1,900 מקרי המוות

    אוגוסט 11, 2026

    התפרצות כולרה בצ’אד הרגה 13 בני אדם, מספר המקרים עולה על 230

    אוגוסט 8, 2026

    ארגוני בריאות אירופאים לוחצים על האיחוד האירופי לחייב את ההגנה מפני חום

    אוגוסט 7, 2026
    חדשות אחרונות

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026

    יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026

    בית המשפט לערעורים הפדרלי מאפשר להגיש תביעות נגד מטא ואחרים נגד ING נגד התמכרות לרשתות חברתיות, מעל 3,000

    אוגוסט 12, 2026

    אספקת הדלק בארה”ב ובאירופה מתהדקת עקב עליית מחירי הסולר על רקע שיבושים

    אוגוסט 12, 2026

    סין העלתה את רמת ההתרעה מפני שיטפונות בעקבות פגיעת הטייפון דולפין ופגיעה בו

    אוגוסט 11, 2026

    הזהב מזנק מעבר ל-4,400 דולר כאשר נתוני האינפלציה בארה”ב הופכים למוקד השוק

    אוגוסט 11, 2026

    התפרצות האבולה בקונגו עברה את רף 1,900 מקרי המוות

    אוגוסט 11, 2026
    © 2024 מראה ישראל | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.