Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    פעילות סייסמית בגילגיט-בלטיסטן: רעידת אדמה בעוצמה 5.4 ליד סוסט גורמת לשיבושים מקומיים

    אוגוסט 14, 2026

    שוק הרכבים החשמליים צומח ב-9% ברחבי העולם, כאשר אירופה מובילה את ההתרחבות ביולי

    אוגוסט 14, 2026

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026
    marehisrael.commarehisrael.com
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    marehisrael.commarehisrael.com
    דף הבית » צריכת בשר אדום קשורה לסיכון מוגבר לסוכרת, כך עולה ממחקר של הרווארד
    בריאות

    צריכת בשר אדום קשורה לסיכון מוגבר לסוכרת, כך עולה ממחקר של הרווארד

    אוקטובר 23, 2023
    Facebook WhatsApp Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit VKontakte Telegram

    חוקרי הרווארד חשפו קשר קריטי בין צריכת בשר אדום לבין הסיכון המוגבר לפתח סוכרת מסוג 2. הניתוח המקיף שלהם, המשתרע על פני שלושה עשורים וכלל יותר מ-216,000 מבוגרים, מצביע על כך שצריכת אפילו שתי מנות בשר אדום מדי שבוע עלולה להגביר באופן משמעותי את הסיכון לסוכרת.

    צריכת בשר אדום קשורה לסיכון מוגבר לסוכרת, כך עולה ממחקר של הרווארד

    המחקר, שהופיע לאחרונה ב- The American Journal of Clinical Nutrition, מצא שאלו עם צריכת הבשר האדום הגבוהה ביותר עומדים בפני סבירות מדהימה של 62% לפתח את המחלה בהשוואה לצרכנים מינימליים. יש לציין כי בשרים מעובדים היוו איום גדול יותר מאשר המקבילים הלא מעובדים שלהם, עם מנות יומיות של הסיכון הקודם לסוכרת הסלמה ב-46%.

    עם זאת, לא הכל חדשות עגומות. על ידי החלפת בשר אדום בחלופות בריאות יותר כמו חלבונים מהצומח, ניתן יהיה לצמצם את הסיכון. Xiao Gu, המחבר הראשי של המחקר מבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד TH Chan, מדגיש את תכונות ההגנה של אגוזים וקטניות, שעלולות לצמצם את סכנת הסוכרת בשיעור של עד 30%. כמו כן, נראה כי צריכת חלב מפחיתה את הסיכון, והורידה אותו ב-22%.

    בעוד שצריכת בשר אדום נותרה נושא מפלג בחוגי התזונה, גו מעוניין להדגיש את הקפדנות והיסודיות של מתודולוגיית המחקר שלהם. “תייחסנו בקפדנות לאי-התאמות אפשריות בדיווח התזונתי ובקרה קפדנית על משתנים חיצוניים”, ציין בשיחה עם Fox News Digital.

    Gu גם מדגיש את היתרונות הבריאותיים הנודעים הקשורים לתזונה הים תיכונית, המוכרת בזכות תכולת הבשר האדום המינימלית שלה. בהד להמלצות המחקר, הוא ממליץ להגביל את הבשר האדום לשתי מנות שבועיות לכל היותר, וגם אז, כמה שפחות טוב יותר.

    בהתחשב בכך ש-11.3% מדאיגים מאוכלוסיית ארה”ב, או כ-37.3 מיליון אמריקאים, סבלו מסוכרת נכון לשנת 2019 על פי האגודה האמריקאית לסוכרת, מחקר זה מציע הנחיה בזמן. “החלפת בשר אדום במקורות צמחיים בריאים יותר לא רק מפחיתה את הסיכון לסוכרת אלא גם מגבירה את הבריאות העולמית הכללית”, מסכם גו.

    פרסומים קשורים

    התפרצות האבולה בקונגו עברה את רף 1,900 מקרי המוות

    אוגוסט 11, 2026

    התפרצות כולרה בצ’אד הרגה 13 בני אדם, מספר המקרים עולה על 230

    אוגוסט 8, 2026

    ארגוני בריאות אירופאים לוחצים על האיחוד האירופי לחייב את ההגנה מפני חום

    אוגוסט 7, 2026
    חדשות אחרונות

    פעילות סייסמית בגילגיט-בלטיסטן: רעידת אדמה בעוצמה 5.4 ליד סוסט גורמת לשיבושים מקומיים

    אוגוסט 14, 2026

    שוק הרכבים החשמליים צומח ב-9% ברחבי העולם, כאשר אירופה מובילה את ההתרחבות ביולי

    אוגוסט 14, 2026

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026

    יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026

    בית המשפט לערעורים הפדרלי מאפשר להגיש תביעות נגד מטא ואחרים נגד ING נגד התמכרות לרשתות חברתיות, מעל 3,000

    אוגוסט 12, 2026

    אספקת הדלק בארה”ב ובאירופה מתהדקת עקב עליית מחירי הסולר על רקע שיבושים

    אוגוסט 12, 2026

    סין העלתה את רמת ההתרעה מפני שיטפונות בעקבות פגיעת הטייפון דולפין ופגיעה בו

    אוגוסט 11, 2026
    © 2024 מראה ישראל | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.