Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    נתוני האינפלציה בארה”ב גורמים לזהב לרדת מהשיאים השבועיים

    אוגוסט 15, 2026

    התפרצות האבולה בקונגו בדרך לעקוף את המגפה הקטלנית ביותר משנת 2014

    אוגוסט 15, 2026

    פעילות סייסמית בגילגיט-בלטיסטן: רעידת אדמה בעוצמה 5.4 ליד סוסט גורמת לשיבושים מקומיים

    אוגוסט 14, 2026
    marehisrael.commarehisrael.com
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    marehisrael.commarehisrael.com
    דף הבית » ענבים משפרים את בריאות העיניים, ועוברים על יתרונותיהם נוגדי החמצון הידועים
    בריאות

    ענבים משפרים את בריאות העיניים, ועוברים על יתרונותיהם נוגדי החמצון הידועים

    אוקטובר 9, 2023
    Facebook WhatsApp Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit VKontakte Telegram

    במחקר פורץ דרך, ענבים – הידועים באופן אוניברסלי כחטיף מתוק ועמוס בנוגדי חמצון – הופיעו כגיבורים פוטנציאליים בתחום בריאות העיניים. מחקרים מצביעים על כך שצריכה קבועה של ענבים יכולה לשפר את הראייה, במיוחד בקרב קשישים. במחקר חלוצי זה, קשישים נצפו במשך ארבעה חודשים. התוצאה? אלו שצרכו ככוס וחצי ענבים מדי יום הציגו שיפור ניכר בבריאות העין שלהם. המחקר המעמיק, שפורסם לאחרונה בכתב העת המוערך Food & Function, התמקד בעיקר בהשפעות הענבים על הצטברות הפיגמנט המקולרי, תרכובות חיוניות המצויות בפירות וירקות ומעצימות יתרונות חזותיים, בין שאר סמנים ביולוגיים.

    ענבים משפרים את בריאות העיניים, ועוברים על יתרונותיהם נוגדי החמצון הידועים

    ד”ר יונג יון קים, קול מוביל במחקר, הביע התלהבות מהגילוי, והדגיש את המשמעות בהתחשב באוכלוסייה הגלובלית המזדקנת. “זהו המחקר הראשון שמדגיש את ההשפעות החיוביות של ענבים על בריאות העין האנושית”, אמר ד”ר קים. “בהתחשב בקלות של שילוב רק כוס וחצי של ענבים בתזונה היומית, הממצאים לא רק מדהימים אלא גם מעשיים.”

    הגיל מביא איתו תמיד פגיעות מוגברת למחלות עיניים ולבעיות הקשורות לראייה. מרכזי בהופעתן של רבות מהמחלות הללו הם Advanced Glycation End-products (AGEs), תרכובות מזיקות הנוצרות כאשר חלבונים או שומנים משתלבים בסוכר בדם שלנו. AGEs אלה, האשמים הידועים בפגיעה במרכיבי כלי הדם של הרשתית, מדגישים את הצורך בהתערבויות תזונתיות. הזן ענבים, שעם תכונותיהם נוגדות החמצון, עשוי להיות רק התרופה נגד ההשפעות המזיקות של AGEs.

    מעבר לוויטמין C בלבד, הענבים מלאים בתרכובות פנוליות, נוגדי חמצון רבי עוצמה. תרכובות אלו אינן מועילות רק לעיניים אלא הוכיחו את יכולתן בהגנות בריאותיות שונות אחרות, החל מאנטי אייג’ינג ועד תכונות אנטי דלקתיות. כדי להסיק ראיות חותכות, החוקרים פתחו בניסוי אקראי שכלל 34 משתתפים. בעוד שקבוצה אחת שילבה כוס וחצי של ענבים במשטר היומי שלה, השנייה קיבלה פלצבו.

    התוצאות היו מעידות. צרכני ענבים הביעו עלייה משמעותית בצפיפות אופטית של פיגמנט מקולרי (MPOD), מדד חיוני לבריאות הראייה. בנוסף, הפלזמה שלהם הפגינה יכולות נוגדות חמצון משופרות ותכולת פנולים כוללת. לעומת זאת, קבוצת הפלצבו הייתה עדה לעלייה ב-AGEs מזיק. הענב, פרי צנוע, עומד בתוקף לא רק כחטיף מענג אלא גם כמגן פוטנציאלי מפני הידרדרות בבריאות העיניים, במיוחד בקרב מזדקנים. בעודנו צועדים קדימה בחקר הבריאות, הטבע מזכיר לנו ללא הרף את התרופות הפשוטות החבויות בשפע שלו.

    פרסומים קשורים

    התפרצות האבולה בקונגו בדרך לעקוף את המגפה הקטלנית ביותר משנת 2014

    אוגוסט 15, 2026

    התפרצות האבולה בקונגו עברה את רף 1,900 מקרי המוות

    אוגוסט 11, 2026

    התפרצות כולרה בצ’אד הרגה 13 בני אדם, מספר המקרים עולה על 230

    אוגוסט 8, 2026
    חדשות אחרונות

    נתוני האינפלציה בארה”ב גורמים לזהב לרדת מהשיאים השבועיים

    אוגוסט 15, 2026

    התפרצות האבולה בקונגו בדרך לעקוף את המגפה הקטלנית ביותר משנת 2014

    אוגוסט 15, 2026

    פעילות סייסמית בגילגיט-בלטיסטן: רעידת אדמה בעוצמה 5.4 ליד סוסט גורמת לשיבושים מקומיים

    אוגוסט 14, 2026

    שוק הרכבים החשמליים צומח ב-9% ברחבי העולם, כאשר אירופה מובילה את ההתרחבות ביולי

    אוגוסט 14, 2026

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026

    יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026

    בית המשפט לערעורים הפדרלי מאפשר להגיש תביעות נגד מטא ואחרים נגד ING נגד התמכרות לרשתות חברתיות, מעל 3,000

    אוגוסט 12, 2026
    © 2024 מראה ישראל | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.